Повернутися до звичайного режиму

Інклюзивне навчання питання та відповіді wym-1611079505829

Мовлення є однією з найважливіших психічних функцій людини. Це дуже складний процес, який контролюється сімома зонами головного мозку.

Мовленнєва діяльність дитини формується у процесі пізнання навколишнього світу, спілкування з оточенням. У більшості дітей молодшого шкільного віку уже сформоване правильне мовлення. Однак є діти, у яких з певних причин мовленнєвий розвиток відбувається із незначним запізненням чи відхиленням від загальноприйнятих норм. Поряд з цим слід пам’ятати, що у кожної дитини свої темпи розвитку, а вікові норми є лише орієнтирами. Проте під впливом різних факторів у дитини формується, а згодом закріплюється неправильна артикуляція звука, відсутній звук чи навіть ціла група звуків. В таких випадках необхідна логопедична робота./Files/photogallery/IMG_20200131_165350.jpg/Files/photogallery/IMG_20200203_132909.jpg

Шановні батьки! Відвідування вашою дитиною логопедичного кабінету не означає, що є якісь серйозні порушення, це не є чимось страшним чи болісним. Просто одним діткам слід показати артикуляційний уклад, інших – навчити вимовляти, третіх – скоригувати неправильно поставлений звук. Формування досконалої звуковимови залежить від ступеня сформованості фонетичного і кінестетичного сприймання та їх взаємодії в мовленнєвій практиці. Тому в більшості випадків робота починається саме в цьому напрямку, а вже пізніше ставиться звук(и). Цілі і темпи корекційно – розвиваючої роботи залежать від особливостей дитини. Не варто чекати швидких результатів, адже від постановки звука до моменту введення його у зв’язне повсякденне мовлення пройде не один тиждень. У цьому необхідна і ваша допомога, задля забезпечення безперервності корекційної роботи./Files/photogallery/IMG_20200206_133633.jpg

Коли потрібен логопед

1. 1 рік – вашу дитину оглядав невропатолог.
2. 2 роки – словник дитини менше 10 слів.
3. 3 роки – у мовленні відсутні фрази, мовлення незрозуміле для оточуючих.
4. 4 роки – порушена вимова таких звуків: , які у нормі до цього віку уже формуються.
5. 5 років – порушення вимови звуків, дитина неправильно будує речення, не може скласти короткого оповідання за картинкою, погано запам’ятовує букви, тяжко заучує вірші.

За нерозбірливим мовленням можуть ховатись важкі мовленнєві порушення, які в подальшому можуть вплинути на психічний розвиток дитини. Тому обов’язково слід звернутись за консультацією до логопеда. Логопед зможе оцінити стан мовлення дитини, спрогнозувати його подальший розвиток та надати батькам відповідні рекомендації.

У більшості випадків після 5 років дитина сама, без спеціальних логопедичних занять, вже не може навчитись правильно вимовляти звуки. В майбутньому, швидше за все, у неї буде зберігатись дефектна вимова тих звуків, які вона зараз не вимовляє.

Дитині залишився рік (або півроку) до школи:

дефекти звуковимови у неї вже виправлені або майже виправлені.

Справа в тому, що неправильна звуковимова може призвести до таких ускладнень як порушення читання (дислексія) та письма (дисграфія). При порушеній звуковимові дитина пише звуки так, як вимовляє. Якщо логопед поставив звуки дитині незадовго до вступу у школу, то ще деякий час дитина може писати їх так, як вимовляла до цього. Також дефекти звуковимови заважають дитині повноцінно оволодіти грамотою: дитині може бути важко визначати кількість та порядок складів і звуків у словах.

Корекція порушень читання та письма займає багато часу та вимагає великих зусиль, тому бажано ще в дошкільному віці попередити появу цих логопедичних дефектів. Для того, щоб це зробити, зверніться за консультацією до логопеда.

Ви хочете ще до школи навчити дитину читати і писати, а також розвинути у неї логічне мислення, пам’ять, увагу, уяву.

Коли дитина приходить до школи підготовленою, вона значно швидше буде засвоювати навчальний матеріал. До того ж навчання читанню й письму дуже добре розвиває інтелект дитини, а також усі психічні процеси: мислення, пам’ять, увагу, уяву.

Пам’ятайте! Провести профілактику мовленнєвих порушень набагато простіше, ніж виправляти вже сформовані мовленнєві недоліки.

Логопед не є лікарем і не ставить ніякого медичного діагнозу, а є вчителем, який допомагає дитині подолати труднощі у розвитку мовленні.

Консультації та запитання згідно робочого графіку з 12.00- до 16.00

Кiлькiсть переглядiв: 216