/Files/images/hlam/1ц2.jpg

Міністерство освіти і науки України підготувало інформацію щодо особливостей організації

нового 2022/23 навчального року та рекомендації першочергових кроків із підготовки до нього.

Відповідно до постанови КМУ від 24 червня 2022 року №711 «Про початок навчального року під час дії правового режиму воєнного стану в Україні», навчання в ЗЗСО традиційно розпочнеться в День знань (1 вересня). Освітній процес у школах триватиме до 30 червня 2023 року. Заклади фахової передвищої та вищої освіти самостійно визначають дати початку та завершення навчального року.

Крок 1: призначити комісії з обстеження закладів освіти на предмет готовності до організації навчання та забезпечення безпеки учасників освітнього процесу

До складу комісій рекомендовано включити представників регіональних підрозділів Державної служби з надзвичайних ситуацій і Національної поліції. Результатом роботи комісії є підготовка відповідного акту, що затверджується керівником адміністрації.

Крок 2: визначити форму організації освітнього процесу

Організація освітнього процесу залежить від безпекової ситуації в кожному населеному пункті. Структура та тривалість навчального тижня, дня, занять і відпочинку, а також форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною (вченою) радою закладу освіти в межах часу, передбаченого освітньою програмою (відповідно до обсягу навчального навантаження та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, особливостей регіону тощо).

Освітній процес в очному режимі

Запроваджується в приміщеннях або будівлях закладу освіти тільки в межах розрахункової місткості споруд цивільного захисту, що можуть бути використані для укриття учасників освітнього процесу в разі включення сигналу «Повітряна тривога» або інших відповідних сигналів оповіщення.

Якщо потужності споруд цивільного захисту є недостатніми для укриття всіх учасників освітнього процесу, то освітній процес може бути організований шляхом розподілу навчального часу в межах годин (змін) упродовж дня, тижня, місяця або семестру.

Для підготовки роботи закладів освіти в очному режимі засновникам рекомендовано провести відповідні заходи з посилення безпеки:

· обов’язкова перевірка закладів освіти та прилеглих територій на наявність вибухонебезпечних предметів;

· перевірка готовності систем оповіщення, зокрема, доступності оповіщення для дітей із порушеннями зору та слуху;

· визначення та позначення шляхів евакуації;

· наявність обладнаного укриття для всіх учасників освітнього процесу;

· створення запасів води та медикаментів;

· проведення тренувань з учасниками освітнього процесу щодо дій у разі повітряної тривоги;

· проведення навчальних занять щодо здоров'язбереження, надання домедичної підготовки тощо;

· підключення мережі Wi-Fi в укриттях для проведення занять (за можливості).

Освітній процес у дистанційному режимі

Запроваджується в закладах освіти на території ведення бойових дій і тимчасово окупованих територіях. Запроваджується наказом (розпорядженням) засновника закладу освіти за погодженням із керівником адміністрації (без обов’язкового укладення трудового договору про дистанційну роботу в письмовій формі, головною умовою є своєчасне виконання завдань).

Під час організації дистанційного навчання рекомендуємо використовувати матеріалиВсеукраїнської школи онлайн.

В умовах дистанційного навчання заклад самостійно приймає рішення щодо зняття обмеження на максимальну кількість учнів у класі.

За дистанційною формою робота може виконуватися працівником поза робочим приміщенням, територією власника або уповноваженого ним органу, у будь-якому місці за вибором працівника та з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.

Освітній процес за змішаною формою

Змішана форма поєднує очний і дистанційний режими. Таке поєднання підходить для різних занять: практичні та лабораторні заняття можуть проводитися в очному режимі, лекційні – дистанційно. У початковій школі бажано проводити заняття в очному режимі, адже діти потребують живого спілкування.

Форма може змінюватися впродовж навчального року в залежності від безпекової ситуації.

Крок 3: забезпечити безпеку всіх учасників освітнього процесу впродовж навчального року

Керівники закладів освіти мають бути поінформовані про персональну відповідальність за організацію безпечних умов для здобувачів освіти та всіх працівників закладу.

При організації освітнього процесу в очному або змішаному режимі слід забезпечити безумовне переривання освітнього процесу у разі включення сигналу «Повітряна тривога» або інших сигналів оповіщення. Учасники освітнього процесу повинні організовано прослідувати до споруд цивільного захисту та перебувати в них до завершення тривоги. Освітній процес може завершуватися в укритті, а після відбою тривоги учасники можуть повернутися до приміщення закладу освіти та продовжити процес навчання з урахуванням необхідного корегування.

Дії населення під час ВС

Посилання на додаткові ресурси

«Програма навчання населення щодо дій під час воєнного стану в територіальних інформаційних центрах»

Відео матеріали:

Які правила життя в умовах воєнного стану

https://youtu.be/uO9oaG8y1ss

Правила поведінки цивільного населення під час війни, військового стану

https://youtu.be/CPH43eKhEwQ

Що варто знати про воєнний стан кожному українцю

https://youtu.be/J2mzt0X2NTc

Правила поведінки під час комендантської години

https://youtu.be/ycp-lPKNEpo

Світломаскування

https://youtu.be/OVDlHRGAe7Y

Що таке тривожна валіза і що в ній повинно бути

https://youtu.be/MxeXsuZNXC0

Прості правила, щоб залишитись живим: як визначити вибухово небезпечні предмети та як поводитись

https://youtu.be/g9SakEjgu00

Пам’ятки

https://zvenrda.gov.ua/pam%E2%80%99yatki-dlya-naselennya-13-37-44-10-05-2016/

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/14cen74nrYCgBaYDECY4KSxsqkuiERcid/edit?usp=sharing&ouid=109522429712985661663&rtpof=true&sd=true

Навчальні заняття з розділу «Цивільний захист» курсу «Захист України»

Єдина державна система цивільного захисту та її складові. Законодавча та нормативно-правове забезпечення.https://centr-dnipro-zp.herokuapp.com/grade-10/national-defence/6/lessons/3

Причини виникнення та класифікація надзвичайних ситуацій

https://centr-dnipro-zp.herokuapp.com/grade-10/national-defence/6/lessons/4

Загальні ознаки надзвичайних ситуацій. Джерела небезпечних ситуацій у військовий час

https://centr-dnipro-zp.herokuapp.com/grade-10/national-defence/6/lessons/5

Надзвичайні ситуації, які характерні для регіону, їхні наслідків для життєдіяльності населення та суб’єктів господарювання

https://centr-dnipro-zp.herokuapp.com/grade-10/national-defence/6/lessons/6

Потенційно небезпечні об’єкти Запорізькоїобласті

https://centr-dnipro-zp.herokuapp.com/grade-10/national-defence/6/lessons/7

Запобігання виникненню надзвичайних ситуацій

https://centr-dnipro-zp.herokuapp.com/grade-10/national-defence/6/lessons/8

Основні принципи щодо захисту населення. Повідомлення про загрозу і виникнення надзвичайної ситуації та постійного його інформування про наявну обстановку

https://centr-dnipro-zp.herokuapp.com/grade-11/national-defence/1/lessons/1

Навчання населення вмінню застосовувати засоби індивідуального захисту і діяти у надзвичайних ситуаціях

https://centr-dnipro-zp.herokuapp.com/grade-11/national-defence/1/lessons/2

Укриття людей у сховищах, медичний, радіаційний і хімічний захист, евакуація населення з небезпечних районів. Спостереження та контроль за ураженістю навколишнього середовища, продуктів харчування та води радіоактивними, отруйними, сильнодіючими отруйними речовинами та біологічними препаратами

https://centr-dnipro-zp.herokuapp.com/grade-11/national-defence/1/lessons/3

Порядок дій в умовах особливого періоду, під час артилерійського обстрілу, у натовпі, у разі виявлення підозрілого предмету. Надання екстреної психологічної допомоги (самодопомоги) під час перебування в екстремальних ситуаціях

https://centr-dnipro-zp.herokuapp.com/grade-11/national-defence/1/lessons/4

Складання та вміст тривожної валізина випадок термінової евакуації або переходу до захистних споруд (підвалів, погребів тощо).

https://centr-dnipro-zp.herokuapp.com/grade-11/national-defence/1/lessons/5

Види терористичних проявів та способи дій терористів. Захист від терористичних проявів та дії населення в умовах надзвичайних ситуацій, пов’язаних з можливими терористичними проявами

https://centr-dnipro-zp.herokuapp.com/grade-11/national-defence/1/lessons/6

Характеристика зон стихійного лиха (ураганів, затоплень, пожеж, хімічного, радіаційного та бактеорологічного зараження тощо). Сутність, зміст і послідовність виконання рятувальних та інших невідкладних робіт. Заходи забезпечення рятувальних та інших невідкладних робіт

https://centr-dnipro-zp.herokuapp.com/grade-11/national-defence/1/lessons/7

Заходи безпеки при проведенні рятувальних робіт. Розшук уражених у завалах, а також в будинках, які пошкоджені і горять.Способи рятування людей з-під завалів, з верхніх поверхів напівзруйнованих будівель з використанням табельних і підручних засобів. Рятування людей із заваленихі пошкоджених захисних споруд

https://centr-dnipro-zp.herokuapp.com/grade-11/national-defence/1/lessons/8

Посилання на додаткові ресурси

«Програма навчання населення щодо дій під час виникнення надзвичайних ситуацій у воєнний період в територіальних інформаційних центрах»

Відео матеріали:

Що робити у випадку вибуху фосфорної бомби

https://youtu.be/ch-aS1RQr34

Яку хімічну зброю може застосувати рф

https://youtu.be/r-aY587PEWY

Термобарична зброя України: вогняна ефективність новітніх боєприпасів

https://youtu.be/GcH4s-Mjoqc

Заборонена зброя рф в Україні

https://youtu.be/B2o-pPKq4IA

Радіаційна небезпека

https://youtu.be/kn2jrVFtkdA

Небезпечні предмети

https://youtu.be/uc1cjKTjMQc

Пам’ятки

https://zvenrda.gov.ua/pam%E2%80%99yatki-dlya-naselennya-13-37-44-10-05-2016/

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1tyglukO5SeBdcNK6s5XSHJSa958xqz2F/edit?usp=sharing&ouid=109522429712985661663&rtpof=true&sd=true

Навчальні заняття з розділу «Цивільний захист» курсу «Захист України»

Єдина державна система цивільного захисту та її складові. Законодавча та нормативно-правове забезпечення.

https://centr-dnipro-zp.herokuapp.com/grade-10/national-defence/6/lessons/3

Причини виникнення та класифікація надзвичайних ситуацій

https://centr-dnipro-zp.herokuapp.com/grade-10/national-defence/6/lessons/4

Загальні ознаки надзвичайних ситуацій. Джерела небезпечних ситуацій у військовий час

https://centr-dnipro-zp.herokuapp.com/grade-10/national-defence/6/lessons/5

Надзвичайні ситуації, які характерні для регіону, їхні наслідків для життєдіяльності населення та суб’єктів господарювання

https://centr-dnipro-zp.herokuapp.com/grade-10/national-defence/6/lessons/6

Потенційно небезпечні об’єкти Запорізькоїобласті

https://centr-dnipro-zp.herokuapp.com/grade-10/national-defence/6/lessons/7

Запобігання виникненню надзвичайних ситуацій

https://centr-dnipro-zp.herokuapp.com/grade-10/national-defence/6/lessons/8

Основні принципи щодо захисту населення. Повідомлення про загрозу і виникнення надзвичайної ситуації та постійного його інформування про наявну обстановку

https://centr-dnipro-zp.herokuapp.com/grade-11/national-defence/1/lessons/1

Навчання населення вмінню застосовувати засоби індивідуального захисту і діяти у надзвичайних ситуаціях

https://centr-dnipro-zp.herokuapp.com/grade-11/national-defence/1/lessons/2

Укриття людей у сховищах, медичний, радіаційний і хімічний захист, евакуація населення з небезпечних районів. Спостереження та контроль за ураженістю навколишнього середовища, продуктів харчування та води радіоактивними, отруйними, сильнодіючими отруйними речовинами та біологічними препаратами

https://centr-dnipro-zp.herokuapp.com/grade-11/national-defence/1/lessons/3

Порядок дій в умовах особливого періоду, під час артилерійського обстрілу, у натовпі, у разі виявлення підозрілого предмету. Надання екстреної психологічної допомоги (самодопомоги) під час перебування в екстремальних ситуаціях

https://centr-dnipro-zp.herokuapp.com/grade-11/national-defence/1/lessons/4

Складання та вміст тривожної валізина випадок термінової евакуації або переходу до захистних споруд (підвалів, погребів тощо).

https://centr-dnipro-zp.herokuapp.com/grade-11/national-defence/1/lessons/5

Види терористичних проявів та способи дій терористів. Захист від терористичних проявів та дії населення в умовах надзвичайних ситуацій, пов’язаних з можливими терористичними проявами

https://centr-dnipro-zp.herokuapp.com/grade-11/national-defence/1/lessons/6

Характеристика зон стихійного лиха (ураганів, затоплень, пожеж, хімічного, радіаційного та бактеорологічного зараження тощо). Сутність, зміст і послідовність виконання рятувальних та інших невідкладних робіт. Заходи забезпечення рятувальних та інших невідкладних робіт

https://centr-dnipro-zp.herokuapp.com/grade-11/national-defence/1/lessons/7

Заходи безпеки при проведенні рятувальних робіт. Розшук уражених у завалах, а також в будинках, які пошкоджені і горять.Способи рятування людей з-під завалів, з верхніх поверхів напівзруйнованих будівель з використанням табельних і підручних засобів. Рятування людей із заваленихі пошкоджених захисних споруд

https://centr-dnipro-zp.herokuapp.com/grade-11/national-defence/1/lessons/8

Кiлькiсть переглядiв: 202